152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
15 7
15:7-1402/12/29 1402 12 29 1402/12/29
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 2019 ظرفیت 32 گیگابایت قهوه ای

Huawei Y5 - 32G - (2019 ) Amber Brown*

ویژگی های محصول

اندازه صفحه نمایش : 5.71 اینچ

پردازنده : Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53

توضیحات : باتری با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت

حافظه داخلی : 32 گیگابایت

دوربین اصلی : 13.0 مگاپیکسل

دوربین سلفی : 5 مگاپیکسل

مقدار رم : 2 گیگابایت

دسته بندی : موبایل هوآوی
رنگ : قهوه ای


ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 2019 ظرفیت 32 گیگابایت قهوه ای

نقد و بررسی تخصصی Huawei Y5 2019

 

درباره Y5 2019

امروزه در دنیای سرشار از تنوع گوشی های موبایل، پرچم دارانی از برند های مختلف نظر کاربران را به خود جلب کرده است. این پرچم داران جذاب گرچه از هر لحاظ توانسته اند برتری خود را نسبت به دیگر گوشی ها به رخ بکشند، اما قیمت های نجومی آنها مانع ازفتح بازارتوسط این رده از جانب تمام اقشار جامعه شده است. هم چنین واقعیت این است که اگر از جمله کاربرانی باشید که استفاده ی روزانه و معمول چون وب گردی، تماشای ویدئو، انجام بازی ها و تبادل پیام و تماس، تمام آن چیزی است که ازگوشی خود انتظار دارید، نیازی به صرف هزینه های سنگین نخواهد بود. چرا که شرکت های سازنده برای تمام بودجه ها محصولات با کیفیت و جذابی را روانه بازار کرده اند. در این راستا، HUAWEI نیز گوشی های میان رده و پایین رده ای چون Y5 2019 را در حد کیفی مطلوب، عرضه کرده است. این گوشی پرطرفدار در آوریل 2019 پای به عرصه ی خوش قیمت های بازار موبایل نهاد. برای شناخت تمام و عیارY5 2019  در سیر به دنیای این گوشی دوست داشتنی با ما همراه شوید.

 

کیفیت ساخت و طراحی

آرگونومی گوشی از مشخصاتی است که برای همه کاربران گوشی های موبایل اهمیت دارد. البته که تعریف خوش دست بودن ممکن است از دیدگاه کاربران مختلف، متفاوت باشد. بنابراین توصیف ساخت و طراحی Y5 2019 می تواند به شما کمک کنند تا آن را با معیارهای مورد نظرتان مقایسه کنید. جنس بدنه ی Y5 2019 پلاستیکی است اما کاور چرم مصنوعی در نظر گرفته شده برای آن، شما را به حس استفاده از یک پرچم دار جذاب دعوت می کند. این پوشش دوست داشتنی، علاوه بر زیبایی بخشی به Y5 2019 پرطرفدار، از میزان لغزندگی گوشی در دست و در نتیجه بهبود آرگونومی آن کمک شایان توجهی کرده است.  علاوه بر اینکه این کاور در برابر جای اثر انگشت مقاوم است، حس ناخوشایند برجای ماندن لکه را به کاربرانش منتقل نخواهد کرد. البته که Y5 2019 در رنگ آبی تنها با بدنه ی پلاستیکی خود عرضه شده است. زوایای بدنه ی Y5 2019 با منحنی های متناسبی خوش دستی گوشی را تا حد مطلوبی بهبود بخشیده است. در پنل پشتی این میان رده ی دوست داشتنی، لنز دوربین و فلش LED را خواهیم داشت. در بخش امنیت Y5 2019 حسگر اثر انگشت تعبیه نشده، در واقع HUAWEI از فناوری نوین تشخیص چهره در این گوشی استفاده کرده و برای رمز گشایی و در واقع آنلاک گوشی این قابلیت را به کاربرانش ارائه می دهد. در ساخت و طراحی Y5 2019، صفحه نمایش بزرگی به چشم می خورد. نمایشگری که تمام پهنه ی پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده و جایی برای هیچ کلید فیزیکی باقی نگذاشته است. دکمه های پاور و تنظیم صدا در لبه ی سمت راست گوشی طراحی شده اند. کناره ی سمت چپ Y5 2019 میزبان درگاه سیم کارت و micro SD با یک درگاه اختصاصی است. درگاهی که این نوید را می دهد که دیگر ناگزیر به اختصاص جای یکی از سیم کارت ها برای این کارت حافظه نخواهیم بود. طراحان Y5 2019 تغییری را در میزبانی کناره ی بالایی و پایینی آن ایجاد کرده اند. به نحوی که جک 3.5 میلی متری این بار برخلاف بسیاری از گوشی های دیگر، لبه ی بالایی گوشی را به خود اختصاص داده است. اینک اما، در کناره ی پایینی Y5 2019، میکروفون، اسپیکر تک پنجره ای و درگاه شارژ micro USB 2.0 به جای USB-C تعبیه شده است. Y5 2019 با طراحی زیبا و ساختار مناسبش طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. ما شما را با جزئیات بخش های مختلف این گوشی آشنا می کنیم.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش Y5 2019 پرطرفدار، گرچه به پای عظمت نمایشگر های پرچم داران نمی رسد، اما در دنیای میان رده های مقرون به صرفه این صفحه نمایش 5.71 اینچی با رزولوشن 1520 در 720 پیکسل ، تا حد خوبی مطلوب است. گرچه این رزولوشن چندان هم بالا نیست، اما رنگ ها در نمایشگر به خوبی دیده شده و رضایت کاربران را جلب می کنند. پنل بکار رفته در صفحه نمایش  از نوع IPS است. بنابراین اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیریم، زوایای دید مطلوبی را در اختیار خواهیم داشت. علاوه بر این، Y5 2019 به کاربرانش برای تنظیم دمای رنگ صفحه نمایش خود آزادی عمل داده است. بنابراین دمای رنگ ها را تا حد دلخواه به سمت سردی و یا گرمی سوق دهید و تجربه دید بصری لذت بخشی را برای خود خلق کنید.

باید در نظر داشته باشیم همانطور که جمعیت دنیای میان رده ها از لحاظ قیمتی خود را به میزان قدرت خرید کاربران نزدیک کرده اند، به همان نسبت نمی توان از آنها انتظار امکانات وقابلیت هایی در سطح پرچم داران گران قیمت بازار داشت. Y5 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین می توان گفت این گوشی خوش دست و خوش ساخت از برند Huawei، توانسته در رنج قیمتی دنیایی که به آن تعلق دارد، قابلیت های مطلوبی را به کاربران ارائه دهد.

اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید، برای آشنایی کامل با دوربین Y5 2019  با ما همراه شوید.

 

 

دوربین

عکاسی همچنان که برای بسیاری از ما لذت بخش است و حساسیتمان را هنگام انتخاب گوشی نسبت به دوربین آن بالا می برد، برای برخی از کاربران نیز ممکن است از اهمیت چندانی برخوردار نباشد.

دوربین اصلی Y5 2019 پرطرفدار، تنها از یک لنز 13 مگاپیکسلی بهره مند است. این لنز برای رده ی میانی گوشی های امروزی مطلوب است و نسبت به نسل قبلی Y5 2019، به طور قابل توجهی جهش یافته است. می توان گفت مانند بسیاری از گوشی های متعلق به دنیای میان رده ها، دوربین این نسخه از هوآوی نیز در نور روز و روشنایی مناسب، با وجود برخورداری از تنها یک لنز در قلب دوربین خود، عکس های رضایت بخشی را به ثبت می رساند. اما هم چنان در نور کم و شب هنگام تصاویر، از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و نویز کمی را مشاهده خواهیم کرد. این دوربین از فناوری لرزش گیر بهره ای نبرده، بنابراین هنگام عکاسی برای داشتن عکس های با کیفیت باید گوشی را ثابت نگه داریم. پر واضح است که ثبت تصاویر در حین حرکت، به خلق تصاویری با تاری محسوسی منجر خواهد شد.

در ویدئو هایی که با یگانه لنز Y5 2019 ضبط شوند، رنگ و جزئیات مطلوبی را در خود جای خواهند داد. دوربین Y5 2019، فاقد حالت Night Mode است و این بدان معنی است که تصاویر این دوربین، در شب کمی تارند و رنگ ها در این تصاویر تا حد زیادی تیره خواهند بود.

گوشی های میان رده ای چون Y5 2019 با وجود عدم برخورداری از دوربین قدرتمند توانسته اند نظر کاربران زیادی را به خود جذب و خود را از زمره ی پرفروش ها در یک بازه ی زمانی نه چندان کوتاه قرار دهند.

دوربین سلفی Y5 2019، از یک لنز 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی ساختار خود بهره می برد. بنابراین از این جهت نسبت به نسل قبلی خود جهشی نداشته است. اگر از طرافداران گرفتن عکس های سلفی هستید باید بگوییم اگر Y5 2019 انتخاب شماست، نباید انتظارخلق سلفی های خارق العاده ای را از آن داشته باشید. گرچه جای گرفتن این مدل در دنیای میان رده ها با توجه به قیمت مقرون به صرفه آن توجیه مناسبی خواهد بود، اما اگر مایلید عکس های سلفی جذابی در آلبوم دیجیتالی خود به یادگار ثبت کنید، بهتر است سطح توانایی این دوربین را حتما مد نظر قرار دهید. گرچه هوآوی توانسته به یاری این لنز آمده و به کاربر امکان دهد با انتخاب گزینه Beauty Mode، به پردازش عکس ها کمک کند و بدین ترتیب در تصاویر سلفی ثبت شده، پوست صاف و شفاف تر می شود و این حس خوشایندی را به کاربران هدیه خواهد داد.

به طور کلی باید گفت اگر علاقه مند به عکاسی با گوشی خود باشید به احتمال زیاد انتخاب Y5 2019 چندان مناسب نخواهد بود. گرچه در این رنج قیمتی این گوشی توانسته عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

 

باتری و عملکرد

باتری Y5 2019، درجمعیت میان رده های خوش قیمت هوآوی، تا حد مطلوبی توانسته نیازهای کابران را در استفاده ی متداول روزمره برآورده کند. این باتری 3020 میلی آمپری تا حد خوبی برای تماشای ویدئو و به اشتراک گذاری محتوا و دریافت و ارسال پیام و تماس و به طور کلی فعالیت های معمول شما را همراهی می کند و نگرانی زیادی برای کمبود شارژ در حین فعالیت های روزمره نخواهید داشت. به طوری که تست های انجام گرفته ثابت کرده که به طور تقریبی می توانید 13 ساعت و 12 دقیقه با Y5 2019 به تماشای ویدئویی با کیفیت FHD و با 50 درصد روشنایی صفحه بپردازید که این میزان تا حد مطلوبی مناسب است و برای 1 روز کامل پاسخگوی نیارمندی های روزمره است. البته این گوشی از قابلیت شارژ سریع بی بهره مانده و بنابراین در صورت دشارژ، به زمانی حدود 2 ساعت برای رسیدن به شارژ 100 درصد نیازمند است.

اما با سیری در ساختار Y5 2019 پرطرفدار و خوش قیمت، میبینیم که این محصول با رابط کاربری EMUI 9 که بر پایه ی اندروید 9 طراحی شده است، از تراشه ی Media Tek Helio A22  به همراهی یک رم 2 گیگابایتی بهره برده است. بنابراین اگر در زمره کاربرانی قرار می گیرید که علاقه مند به اجرای بازی های سنگین و یا استفاده از گوشی خود بیشتر از حد معمولند، قابلیت های سخت افزاری Y5 2019 اعتراف می کند که چندان برایتان انتخاب جذابی نیست و نمی توانید خیلی روی همراهی این گوشی برای روالی سنگین حساب کنید!

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، Y5 2019 برای امنیت از فناوری تشخیص چهره استفاده می کند. با گرفتن گوشی در مقابل صورت، سنسور تشخیص چهره با ایجاد الگویی با 1024 نقطه به صورت اتوماتیک می تواند حتی در صورت عدم وجود نور بالا، شناسایی چهره را انجام داده و گوشی را انلاک کند.

 

جمع بندی

آنچه Y5 2019 را در زمره پرطرفداران میان رده های هوآوی قرار داده است، نقاط قوت این گوشی چرم پوش دوست داشتنی است. طراحی منحصر به فرد و زیبای Y5 2019 با کاور چرم مصنوعی که به کاهش لغزندگی در دست و در نتیجه آرگونومی گوشی کمک کرده و از ایجاد لکه بر روی بدنه ی آن محافظت می کند. نمایشگر روشنی که در میان رده ها حرفی برای گفتن دارد، طول عمر باتری نه چندان کوتاه، و البته که قیمت مقرون به صرفه ی آن، از جمله برترین نقاط قوتی است که Y5 2019 را به محبوبیت رسانده است. البته که وجود تنها یک آپشن برای رم و امنیت (تنها از طریق فناوری تشخیص چهره)، می توانند از جمله نقاط ضعف Y5 2019 محسوب شوند.

ما برآنیم تا کمک کنیم با آگاهی از هر آنچه در دنیای Y5 2019 می گذرد، با دیدی باز برای انتخاب آن تصمیم بگیرید.  آگاهی، انتخاب درستی را برایتان به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان