152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
13 9
13:9-1403/1/9 1403 1 9 1403/1/9
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل هوآوی مدل Y9 PRIME 2019 مشکی

Huawei Y9 PRIME (2019) 128GB Midnight BLACK*

ویژگی های محصول

اندازه صفحه نمایش : 6.59 اینچ

پردازنده : Quad-Core Cortex-A73 + Quad-core Cortex-A53 CPU

توضیحات : باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت

حافظه داخلی : 128 گیگابایت

دوربین اصلی : 16.0 مگاپیکسل

دوربین سلفی : 16.0 مگاپیکسل

مقدار رم : 4 گیگابایت

دسته بندی : موبایل هوآوی
رنگ : مشکی


ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل Y9 PRIME 2019 مشکی

نقد و بررسی تخصصی Y9 Prime

 

درباره Y9 Prime

در جهان امروز، که گوشی های موبایل جزو جدایی ناپذیر زندگی انسان هاست، کمتر کسی را می بینیم که از این اپیدمی این بار جذاب و کاربردی دوری کند! در پهنه ی گسترده ی گوشی های موبایل، گرچه پرچم داران قدرتمند و وسوسه انگیزی هر روزه با ظهور در دنیای بالا رده ها، طراحی و ساختار خاص و شگفت انگیزشان را به رخ رقبا یشان می کشند، اما قیمت های هنگفت آن ها، با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر سطح قدرت خرید اکثریت مردم، شرکت های گوشی ساز را، ناگزیر به عرضه محصولاتی میان رده با طراحی و ساختار جذاب کرده که بتوانند در بازار روز گوشی های متنوع و خوش قیمت، حرفی برای گفتن داشته باشند. بدین ترتیب مرز میان پرچم داران و دنیای میان رده ها باریک و باریک تر شده است.

Huawei از جمله شرکت هایی است که توانسته با سیاست مبنی بر تمرکز روی میان رده های مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت و زیبا، 18 درصد از بازار عظیم گوشی های موبایل را فتح کند. از جمله محصولات جدید و پرطرفدار این شرکت Y9 Prime است که در سال 2019 پا به عرصه ی میان رده های هوآوی نهاد و در مدت کوتاهی توانست نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کند. از بزرگترین قابلیت های هیجان انگیز این گوشی، نمایشگر تمام صفحه ی دوست داشتنی و دوربین سلفی پریسکوپی آن است که بی شک Y9 Prime  را برای بسیاری وسوسه انگیز می کند. لذت گشت و گذار به دنیای درونی این گوشی پرطرفدار را با شما شریک شده ایم. با ما همراه شوید...

 

کیفیت ساخت و طراحی

Y9 Prime خلاقانه و زیبا طراحی شده است. ساختار مطلوبی که با توجه به میان رده بودن این گوشی حرف های زیادی برای گفتن دارد، در کنار طراحی زیبا و دلنشینش، توانسته این گوشی را با وجود گذشت حدود یک سال از ظهورش، هم چنان آن را در زمره ی پرفروش های بازار گوشی های موبایل قرار دهد. این گوشی خوش دست حدودا 196 گرمی، با ضخامت 8.8 میلی متری، ابعاد بدنه ی 163.5*77.3*8.8 و صفحه نمایش 6.59 اینچی جذابش آرگونومی فوق العاده ای را به همراه دارد. اگر علاقه مند به داشتن یک گوشی کاربردی و خوش ساخت با صفحه نمایش بزرگ و چشم نواز باشید، Y9 Prime با نمایشگری کم حاشیه در حالیکه 84.3 درصد از پنل مقابل گوشی را به خود اختصاص داده، گزینه ی جذابی خواهد بود. البته مانند بیشتر میان رده های دیگر موجود در بازار گوشی های موبایل، حاشیه ی پایینی Y9 Prime نیز نسبت به دیگر کناره ها کمی بیشتر و در حدود 6 میلی متر است. در سطح نمایشگر این گوشی اثری از حفره و یا بردگی مخصوص دوربین سلفی به چشم نمی خورد. این ویژگی به همراهی حاشیه های نسبتا باریک اطراف پنل جلویی، شما را در دریای عظیم هر محتوای بر نمایشگر نشسته، بطور لذت بخش و هیجان انگیزی غرق می کند.

دوربین سلفی این گوشی پرطرفدار، از ویژگی های جذاب و خاص آن محسوب می شود. این دوربین که دیگر برای حضورش فضایی از صفحه ی نمایش را اشغال نکرده با بهره گیری از مکانیزم پریسکوپی به شکل زبانه ای باریک جایگاهش را در لبه ی بالایی گوشی به تثبیت رسانده است. این دوربین سلفی پاپ آپ جذاب تنها به زمانی معادل 1 ثانیه برای حرکت رفت و برگشتی خود نیاز مند است. هوآوی مدعی است که این دوربین در برابر وزنی به اندازه ی 15 کیلوگرم و در دمایی بین -20 تا 60 درجه ی سلسیوس مقاومت دارد! این ادعای شرکت سازنده ی Y9 Prime با وعده ی طول عمر بالای این دوربین سلفی جالب تر هم می شود؛ به طوریکه هوآوی به کاربرانش نوید داده که برای مدت 5 سال به ازای روزی 55 بار استفاده از دوربین سلفی این نسخه ی میان رده ی پرطرفدار، با خیالی آسوده می توانند روی دوام آن حساب کنند. این دوربین سلفی پاپ آپ ویژگی دلبرانه ی دیگر نیز دارد. به طوریکه در صورت سقوط احتمالی گوشی در حین سلفی گرفتن، این دوربین بطور هوشمندانه ای وضعیت سقوط را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک بسته شده و از خود به خوبی محافظت می کند.

بدنه ی Y9 Prime مانند بیشتر میان رده های موجود در بازار و با توجیه اقتصادی از طرف شرکت ها، از جنس پلاستیک است. البته بهتر است ذهنمان را معطوف به پلاستیکی بودن بدنه نکنیم! چرا که هوآوی از جنس عالی و ساختار مقاوم این بدنه ی براق و جذاب خبر می دهد. البته که پوشش روی نمایشگر شیشه ای است و عدم برخورداری آن از محافظی مانند گوریلا گلس هشداریست تا کمی در برابر محافظت از Y9 Prime محتاط باشیم و سقوط احتمالی اش آسیبی را متوجه نمایشگر پهناور و دوست داشتنی آن نکند.

دوربین سه گانه ی Y9 Prime در چیدمانی عمودی، گوشه ی سمت چپ پنل پشتی را ب خود اختصاص داده است. می توان گفت این دوربین بدون برآمدگی احتمالا ناخوشایندی، به آرگونومی گوشی کمک کرده است. حسگر اثر انگشت نیز در نیمه ی بالایی این پنل تعبیه شده است.

 لبه ی پایینی گوشی، میزبان اسپیکر تک پنجره ای، جک هدفون و پورت USB 2.0 Type-C شده است. درگاه سیم کارت و کارت حافظه ی micro SD نیز در کناره ی بالایی Y9 Prime به همسایگی مکانیزم دوربین سلفی در آمده اند.

در کناره ی سمت راست گوشی، کلیدهای پلاستیکی و نه چندان مقاوم ولوم صدا و پاور به گونه ای قرار گرفته اند که برای استفاده از آنها نیازی به جابه جایی دست نخواهد بود.

لبه ی سمت چپ گوشی اما هیچ درگاه و دکمه ای را در فضای خود جای نداده و فضایی خلوت برای خود رقم زده است.

همان طور که از گوشی های میان رده انتظار می رود، Y9 Prime نیز از گواهی IP برخوردار نبوده و در نتیجه در برابر آب و گرد و غبار مقاوت نخواهد کرد.

اما بطور کلی می توان این گوشی را از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی جزو پرطرفداران میان رده ای دانست و به عنوان همراهی مناسب و مطلوب به خوبی روی آن حساب کرد.

 

صفحه نمایش

شاید برای شما هم داشتن یک گوشی با نمایشگر بزرگ و لذت بردن از فضای پهناور صفحه نمایش برای کارهایی مانند تماشای ویدئو و انجام بازی، برایتان جذاب باشد. اگر از این دسته کاربران هستید، جالب است بدانید هوآوی حتی در گوشی های میان رده اش نیز تا حد بسیار خوبی این طراحی را پیاده سازی کرده است. نمایشگر های این برند با کیفیت چینی در تولیدات میان رده ی گوشی های موبایل، تا حد زیادی به هم شباهت دارند. Y9 Prime نیز به عنوان یکی از اعضای این جمع پرطرفدار، این شباهت را به ارث برده است. این نمایشگر عظیم 6.59 اینچی از نوع IPS LCD ساخته شده و گویای آن است که هوآوی هنوز هم به سمت نمایشگر های باکیفیت امولد مهاجرت نکرده است. این موضوع، صفحه نمایش گوشی های این برند را از رنگ های زنده و خارق العاده بی بهره کرده و فضای رنگی محدودی را بدان بخشیده است.

هوآوی بی شک به زودی ناگزیر به پذیرش و اعمال این تغییر خواهد بود تا این ویژگی آن را  با میان رده های دیگر برند های موجود به چالش نکشد. البته که ویژگی هایی مانند حاشیه های کم و حذف دوربین سلفی از پنل جلویی Y9 Prime، باعث ایجاد پهنه ی گسترده ای برای نمایشگر شده که این برای بسیاری از کابران از جذابیت بالایی برخورد است. این نمایشگر 6.59 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و تراکم پیکسلی 391 پیکسل در هر اینچ، در دنیای میان رده ها به قدری مطلوب است که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن هیچ پیکسلی نخواهیم بود.

در قسمت تنظیمات این صفحه نمایش، آیتم های بسیاری در نظر گرفته شده تا به کاربر امکان  بکارگیری پتانسیل این نمایشگر را تا اندازه دلخواه، داده باشد. در Y9 Prime نیز تنظیمات صفحه نمایش در مورد جزئیات نیز گزینه های جذابی دارد. از جمله:

Color Mode & Temperture: این آپشن امکان تنظیم گرمای رنگ ها تا حد دلخواه را برایتان فراهم میکند. علاوه بر اینکه در انتخاب بین دو حالت رنگی نرمال و پررنگ آزادی عمل خواهید داشت.

Eye Comfort: می توانید با فعال سازی این آیتم، نور پیکسل های آبی را کم و یا خاموش کنید. در نتیجه نور زرد غالب شده و چشم شما به هنگام کار با گوشی در تاریکی کمتر دچار خستگی می شود.

Screen Resolution: آیتمی که برای صرفه جویی در مصرف انرژی به یاریتان می شتابد. با فعال سازی این حالت، کیفیت نمایش محتوای روی نمایشگر، متناسب با آن به صورت خودکار تغییر و بدین ترتیب مصرف انرژی را بهینه می کند. البته که امکان تنظیم به صورت دستی بین دو حالت HD و  FHDنیز فراهم شده است.

به طور مختصر باید گفت در دنیای میان رده ها، Y9 Prime صفحه نمایش بسیار مطلوبی دارد که این در جمعیت طرفداران این هوآوی خوش قیمت و خوش دست بی تأثیر نبوده است.

 

دوربین

امروزه که اکثر ما برای آلبوم خاطراتمان دست به گریبان گوشی های موبایل و ثبت لحظات به یاد ماندنی با دوربین های همیشه در دسترس تعبیه شده در آنها هستیم، شرکت های تولید کننده ی این دسته از محصولات نیز در تلاشند تا علاوه بر جلب رضایت کاربران، بتوانند در میان رقبای خود در جهان رو به پیشرفت و پرسرعت فناوری اطلاعات حرفی برای گفتن داشته باشد. هوآوی نیز سعی کرده در گوشی های میان رده و خوش قیمتی که مخاطبان بسیاری را متوجه خود کرده اند، دوربین هایی با کیفیت مطلوب ارائه دهد. در Y9 Prime 2019 نیز، دوربینی با نرم افزار مشابه دیگر هم رده های برند هوآوی، قلب تپنده ی این قابلیت جذاب در این نسخه ی پرطرفدار است. منوی دوربین این گوشی به لطف رابط کاربری اموشن UI، شبیه پرچم داران این برند طراحی شده است و این بر جذابیت آن می افزاید. در پنل پشتی eY9 Prim دوربین سه گانه ی این گوشی را در دو جایگاه مجزا خواهیم داشت. دو لنز اصلی و فوق عریض در یک مستطیل جای گرفته اند. در جایگاه پایینی این مستطیل مشکی رنگ نیز لنز تشخیص عمق جایگاهی مجزا را به انحصار خود درآورده است.

لنز اصلی 16 مگاپیکسلی wide این دوربین که صدر نشین دوربین ها در بالاترین نقطه از سمت چپ پنل پشتی است، از دیافراگمی معادل F/1.8 برخوردار است. عکس هایی که در روز و نور کافی با این دوربین ثبت می شوند، تصاویری با کیفیت مطلوب خواهند بود که در آن ها رنگ ها تا حد قابل قبولی به واقعیت نزدیکند، کمی نویز در آنها خواهیم داشت و شارپی متوسطی از آنها انتظار می رود. اما شب هنگام و در نور کم عکس ها نویز بیشتری خواهند داشت و گاهی تصاویر تاری را نتیجه می دهند. با این حال گرچه عکس های خارق العاده ای را نخواهیم داشت اما با توجه به میان رده بودن این گوشی می توان گفت عملکرد دوربین ها مطلوب است. در جایگاه بعدی ماژول فوق عریض مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 قرار گرفته که در هنگام روز عکس های ثبت شده با آن، با شارپی مناسب رنگ های خوبی را به تصویر می کشاند. لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز، به یاری زیبایی سازی عکس ها و جدا سازی سوژه از پس زمینه با پیاده سازی طبیعی تر افکت بوکه می شتابد. این ماژول سه گانه در کنار دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Y9 Prime، هر آنچه برای عکاسی نیازمندیم را در اختیارمان قرار می دهد. این دوربین سلفی پاپ آپ تنها با لمس دوربین جلو، از لبه ی بالایی گوشی خارج شده و حس دلپذیر یک سلفی گرفتن جذاب را به شما القا می کند. اگر در همین حین گوشی شما از دستتان رها شد، نگران آسیب دیدن این ماژول جذاب نباشید. چرا که با تشخیص حالت سقوط به صورت اتوماتیک به جایگاه خود در بدنه ی گوشی برگشته و بدین ترتیب خود را از آسیب های ناشی از سقوط محافظت می کند. هوآوی مدعی است که این دوربین سلفی طول عمر مناسبی دارد و تا 100 هزار بار استفاده از خود را ضمانت ی کند.

گرچه با دوربین Y9 Prime در تاریکی جزئیات کمی ثبت می شوند و نویز چندان پایین نخواهد بود اما به لطف بهره بری دوربین گوشی از Night Mode می توانیم به عکس هایی شفاف تر، با جزئیات بیشتر و شارپی بالاتری امیدوار باشیم. در منوی تنظیمات نیز حالت های متنوع بسیاری برای عکاسی و فیلم برداری در نظر گرفته شده که به کاربر آزادی عمل در انتخاب حال دلخواه را خواهد داد. به طور کلی گر چه کیفیت عکس هایی که دوربین Y9 Prime آنها را جاودانه میکند خیلی به واقعیت نزدیک نبوده و کیفیت خارق العاده ای ندارد، اما به عنوان یک گوشی میان رده توانسته عملکرد خوبی از خود نشان داده و در نتیجه با کمی خلاقیت شما را به حس لذت بخش عکاسی دعوت کند.

هم چنین امکان فیلم برداری با وضوح حداکثری 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه فراهم شده تا بتوانید در تمام سفر های هیجان انگیزتان لحظات خارق العاده ای را بار ها و بارها به تماشا بنشینید.

 

باتری و عملکرد

امروزه بیشتر ما انتظار داریم در تمام طول روز با خیالی آسوده از موبایل خود استفاده کنیم و نگران مواجه شدن با مشکل کمبود شارژ نباشیم. هوآوی توانسته در بیشتر محصولات خود این نگرانی را از کاربرانش دور کند. Y9 Prime نیز با باتری 4000 میلی آمپری خود، به کاربرانش امکان همراهی این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد برای استفاده ی معمول تا بیش از یک روز و استفاده ی حتی سنگین تا یک روز کامل را نوید می دهد. البته Y9 Prime از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و بنابراین درگاه Type-C رابطی برای رساندن میزان شارژ از صفر تا 100 درصد در مدت زمانی حدود 120 دقیقه خواهد بود. هوآوی یکی از ویژگی های پرچم دارانش را در نسخه پرایم Y9 نیز پیاده سازی کرده و آن قابلیت Performance Mode است که فعال سازی آن منجر به بهینه سازی مصرف انرژی در این گوشی پرطرفدار و دوست داشتنی است.

Huawei در ساختار Y9 Prime خود به صورت پیش فرض سیستم عامل اندروید Pie 9.0 و رابط کاربری EMUI 9.1 را پیاده سازی کرده است. پردازنده ی میان رده ی kirin 710F استفاده کرده است. پردازنده ای متشکل از یک پردازنده ی 4 هسته ای Cortex-A73 و یک پردازنده ی 4 هسته ای Cortex-A53. هم چنین پردازنده ی گرافیکی Mali G51 MP4 سیستم پردازشی این نسخه از هوآوی را به تکامل رسانده است.

Y9 Prime در دو نسخه ی 64 و 128 گیگابایتی به فروش می رسد. هر کدام از این دو نسخه را انتخاب کنید، از رم 4 گیگابایتی آنها بهره مندید. علاوه بر آنکه اگر به حافظه ی بیشتری نیازمندید، امکان ارتقا تا  512گیگابایت مهیاست تا بتوانید به قدر دلخواه دانلود کنید و لذت ببرید. این گوشی خوش دست برای استفاده ی معمول روزمره همراه بسیار مناسبی خواهد بود. اما اگر از علاقه مندان به بازی با گوشیتان هستید، به احتمال زیاد در اجرای بازی های سنگین کمی لگ و تأخیر را احساس خواهید کرد.

خبر خوب اینکه Y9 Prime از تمامی سرویس های گوگل پشتیبانی می کند و به طور کلی توانسته عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

در ادمه به طور مختصر هر آنچه برای سنجشY9 Prime  دانستنی است را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آگاهی، انتخاب درستی را برایتان به ارمغان می آورد.

 

جمع بندی

گرچه طراحان ابر شرکت های سازنده ی گوشی های متنوع امروزی، همچنان هم از ساختار سخت افزاری مشابهی استفاده می کنند و با تغییر چشم گیری برندهای رقیب را به چالش نکشیده اند، اما اختلاف در سطح کیفی دوربین ها و هم چنین ویژگی های نرم افزاری، از ویژگی هایی است که آنها را به رقابت می کشاند.   

در Y9 Prime نیز نقاط قوتی مانند برخورداری از صفحه ی نمایشی با پهنه ای وسیع و با کمترین میزان حاشیه، جذابیت خارق العاده ای به آن بخشیده است. هم چنین باتری قدرتمند تعبیه شده در قلب این گوشی پرطرفدار، جایی برای نگرانی کاربران برای مواجه شدن با مشکل کمبود شارژ باقی نمی گذارد. گرچه دوربین های این گوشی کیفیت فوق العاده ای ندارند، اما با توجه به اینکه  Y9 Prime متعلق به دنیای پرطرفدار میان رده های هوآوی است، رنج قیمتی آن توجیه مناسبی برای برخورداری از یک دوربین متوسط اما در عین حال با عملکرد مطلوب خواهد بود. معیارهایتان را با هر آنچه در دنیای این گوشی می گذرد مقایسه کنید.

آگاهی، انتخابی درست را برایتان به ارمغان می آورد.

 

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان