152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
0 25
0:25-1403/1/10 1403 1 10 1403/1/10
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A51 ظرفیت 128گیگابایت-مشکی

Samsung Galaxy A51- 128G BLACK

ویژگی های محصول

دوربین اصلی : 48 مگاپیکسل

دوربین سلفی : 32 مگاپیکسل

اندازه صفحه نمایش : 6.5 اینچ

پردازنده : Quad-core Cortex-A73 + Quad-core Cortex-A53

توضیحات : باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

حافظه داخلی : 128 گیگابایت

مقدار رم : 6 گیگابایت

دسته بندی : موبایل سامسونگ
رنگ :


ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A51 ظرفیت 128گیگابایت-مشکی

نقد و برسی تخصصی Galaxy A51

 

 

سیری کوتاه در دنیای Samsung Galaxy A51

اگر از طرفداران گوشی های همراه از برند سامسونگ هستید، برای شما همراهان دیجی یزد خبر خوب داریم. خبر خوب اینکه، کمپانی سامسونگ یکی دیگر از اعضای خانواده سری A خود را با نام Galaxy A51 با وزن 172 گرم و ابعاد 158.8*73.6*7.9 میلی متر با قامتی کشیده و چشم نواز روانه بازار کرد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی Galaxy A51، با رزولوشن 1080*2400 پیکسل جزء صفحه نمایش های بسیار زیبای این برند کره ای است که به طور کلی، تجربه کاربری فوق العاده ای را به پیروانش هدیه می دهد.

طراحی این گوشی مقرون به صرفه، پنل جلویی را از شیشه و پنل پشتی و فریم را از پلاستیک ساخته اند و زیر این صفحه نمایش زیبا، حسگر اثر انگشت اپتیکال را تعبیه کرده اند.

در پنل پشتی این گوشی دوست داشتنی، دوربین چارگانه 48،12،5،5 مگاپیکسلی حکمرانی می کند. البته که همکاری این چهار حسگر تصاویر روشن و با کیفیت مطلوب را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد. در صفحه نمایش Galaxy A51، یک حفره سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی به چشم می خورد. اگر از سلفی گرفتن لذت می برید، با سلفی گرفتن های دسته جمعی Galaxy A51، زیبایی های خود را به تصویر بکشید و خاطره سازی کنید.

در قلب این میان رده با قابلیت های نزدیک به یک بالارده، یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت سکنی گزیده است، البته که در Galaxy A51، شاهد پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 15 واتی هستیم.

فضای ذخیره سازی این نسخه از سامسونگ، فضایی معادل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. اگر به دنبال گوشی همراه با برچسب قیمتی مناسب ، از برند اصیل سامسونگ هستید و یک نمایشگر چشم نواز و بزرگ و باتری، با دوام فوق العاده را از آن انتظار دارید، Galaxy A51 را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

درباره یGalaxy A51

پس از استقبال بی نظیر کاربران از گوشی مدل A50 که در اواخر سال 2019 و اوایل 2020 توسط سامسونگ رونمایی شده بود، امسال جانشین این گوشی با نام A51 با جهش بی نظیری نسبت به پدران خود قدرت نمایی کرد.

A51 با وجود به ارث بردن ویژگی های زیادی از نسل قبلی خود، تغییرات شگرفی در راستای بهبود عملکرد به همراه داشته است. برای شناخت کامل این مدل، در ادامه به طور مفصل به سیر در دنیای A51 خواهیم پرداخت.

 

کیفیت ساخت و طراحی

A51 طراحی شکیل خود را از نسل های قبل خود به ارث برده است. ویژگی های ظاهری مانند لبه های گرد اطراف گوش، که به آن ظاهری جذاب و بسیار زیبا بخشیده است .

جزئیات زیادی مانند اسپیکر، سوکت جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه ارتباطی Type-C در پایین گوشی و کلید های پاور و ولوم با طراحی مشابه به هم در سمت راست گوشی جای گرفته اند. میکروفون دوم نیز فضای قسمت بالایی گوشی را به انحصار خود درآورده است.

دوربین اصلی A51   با 4 لنز و با چیدمانی نو، در قاب پشتی گوشی تعبیه شده است.

برخورداری A51 از نمایشگری با کمترین میزان حاشیه، زیبایی بیشتری به آن بخشیده است.

در قاب پشتی گوشی، تنوع رنگ بندی بالاتری نسبت به نسل های قبلی این مدل را خواهیم داشت. همچنین الگوی خاص به کار رفته در این قاب به گونه ایست که با تابش نور بر آن رنگ های متنوعی با زیبایی فوق العاده چون رنگین کمانی خودنمایی می کند.

از دیگر تغییرات ظاهری این مدل، دوربین سلفی A51 است که بر خلاف نسل های قبل این سری، ظاهر ناچ که V مانند است را ندارد و تنها در یک نقطه شکل گرفته است.

این گوشی خوش دست 172 گرمی، با وزنی ایده آل در دنیای میان رده ها، جذابیت های خود را به حد مطلوبی رسانده است.

البته که در کنار تمام زیبایی های ظاهری، باید پلاستیکی ماندن بدنه را نیز در نظر گرفت که البته علت آن را می توان به قرار گرفتن A51  در طبقه ی میان رده ی دنیای بزرگ گوشی های امروزی دانست. چرا که میان رده ها باید در عین کیفیت، از لحاظ قیمت نیزمقرون به صرفه باشند. بنابراین اگر A51 زیبا را به عنوان گوشی خود انتخاب می کنید، کافیست برای محافظت از آن قاب و گلس تهیه بفرمایید.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.5 اینچی A51 آن هم از نوع Super AMOLED کیفیت فوق العاده ای به آن بخشیده است. صفحه نمایشی با کمترین میزان حاشیه با بدنه گوشی، تا حدی که نسبت 87.4 درصدی صفحه نمایش به بدنه را داراست و آن را جزو نمایشگرهای به اصطلاح اینفینیتی قرار داده است که این روزها سامسونگ در بسیاری از گوشی های مختص خود، از آن استفاده نموده است.

رزولوشن 1080*2400 این صفحه ی نمایش، آن را در دسته ی Full HD+ ها قرار می دهد. تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ  امکان برخورداری کاربر از یک گوشی با صفحه نمایش خارق العاده را فراهم کرده است. صفحه ی نمایشی که در آن رنگ ها بسیار شفاف و زنده اند و عمق زیاد رنگ مشکی در آن، هیجان دیدن ویدیو و همچنین انجام بازی بر روی گوشی را، برای کاربر خود دو چندان می کند. اگر از لبه ی کناری به صفحه ی نمایش نگاهی بیندازید، افت رنگ یا نور را احساس نخواهید کرد و این به دلیل زاویه بالای دید در صفحه نمایش A51  می باشد.

خبر خوب اینکه در تنظیمات صفحه، امکانات بسیاری فراهم شده که شما را قادر می سازد از پتانسیل صفحه نمایش تا حد دلخواه استفاده نمایید و از آن بهره ی زیادی ببرید.

با ما همراه باشید تا شما را با این تنظیمات جذاب و کاربرد آن ها آشنا کنیم تا در صورت انتخاب A51 بتوانید به راحتی از این امکانات استفاده نمایید.

Blue Light Filter: با کمک این بخش از تنظیمات می توانید پیکسل های آبی را خاموش و یا کم رنگ کنید. در نتیجه ی این عمل، نور پیکسل های زرد روی صفحه غالب میشود و کار کردن با گوشی در نور کم را برای شما آسان تر خواهد کرد.

Screen Mode: این بخش، تنظیمی است که در گرما بخشیدن به رنگ های در حال نمایش روی صفحه به شما آزادی عمل می دهد تا  بتوانید میزان گرمای رنگ ها را مطابق با سلیقه خود کم و یا بیشتر کنید.

Navigation Bar: امکان تغییر چیدمان کلیدهای ناوبری که برای حرکت در منو ها به صورت پیش فرض از آنها استفاده می شود، به وسیله ی این بخش از تنظیمات فراهم شده است. همچنین کاربر می تواند در صورت تمایل با تغییر این تنظیم کلید های ناوبری را حذف کند و از طریق حرکت انگشت در جهات مختلف به کار با گوشی بپردازد. بنابراین شما می توانید نوع تعامل با گوشی را خودتان انتخاب کنید.

Dark Mode: یکی از ویژگی های جذابی که در بیشتر گوشی های هوشمند وجود دارد. به کمک این تنظیم منوی گوشی به طور کامل مشکی می شود و این به طور چشمگیری مصرف باتری را کاهش می دهد. این امکان همچنین قابلیت این را دارد که به گونه ای تنظیم شود که در ساعات مشخصی به صورت اتوماتیک فعال و یا غیر فعال گردد. به علاوه می توانید تنظیمات را به گونه ای اعمال کنید که بر روی برنامه هایی که حتی بعدا روی گوشی نصب خواهید کرد هم اعمال شود. با فعال بودن این بخش، کار کردن با گوشی در محیط تاریک نیز راحت تر خواهد شد.

Always On: این قابلیت در میان کاربران، طرفداران بسیاری دارد. به کمک آن برای چک کردن گوشی خود در بسیاری از موارد، نیازی نیست حتما صفحه ی نمایش را روشن کنید.Always On   یک صفحه ی مشکی است که می توانید بر روی آن امکاناتی مانند تاریخ و ساعت و درصد شارژ باتری و نوتیفیکیشن را داشت. شما می توانید این صفحه ی کاربردی را به دلخواه شخصی سازی کنید. در صورت تمایل امکان استفاده از عکس برای جذاب تر شدنAlways On  نیز برای شما فراهم خواهد بود.

 

روی گوشی نیز از شیشه ساخته شده است و تکنولوژی گوریلاگلس 3 آن را همراهی می کند. برخورداری از این تکنولوژی، صفحه نمایش را تا حدی در برابر ضربه و خط و خش محافظت خواهد کرد. البته که A51 نیز مانند بیشتر گوشی های میان رده سامسونگ، نمی تواند حد و مرزهای قیمت را رد کند و بنابراین نتوانسته از تکنولوژی گوریلاگلس 5 بهره برد.

 

دوربین

یکی از مواردی که به جرأت می توان گفت جهش چشم گیری برای A51 نسبت به نسل قبل خود به حساب می آید، مبحث دوربین های این گوشی نوظهور است. دوربین های قدرتمند این مدل، تا حد خوبی بدون نقص ظاهر شده اند و برای A51 عرصه ای را فراهم کرده اند تا بتواند از این حیث، در میان گوشی های میان رده، حرفی برای گفتن داشته باشد.

در دوربین اصلی گوشی که پشت آن تعبیه شده، از 4 لنز قدرتمند استفاده شده است. این لنز ها در یک قاب کاملا مشکی مستطیل شکل با کمترین میزان بیرون زدگی و به صورت L مانند چیدمان شده اند. این حسگر ها به طرز هوشمندانه ای مجهز به یک فلش LED اند تا به کاربر این امکان را بدهد که بتواند در محیط های تاریک به راحتی از آنها استفاده کند. بنابراین می توان در A51  نسبت به بسیاری گوشی های میان رده، مانور بیشتری بر روی دوربین ها احساس کرد.

شاید برای شما هم دانستن اطلاعات بیشتری در مورد این 4 لنز قدرتمند، جالب توجه باشد.

بالاترین جایگاه این L جذاب را، لنزی به خود اختصاص داده که دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که به کمک آن کاربر می تواند عکس های شفاف و باکیفیتی را خلق کند. عکس هایی که حتی می توانند یک سوژه ی در حال حرکت را در قاب خود با وضوح بسیار خوبی جای دهند.

در جایگاه پایینی این لنز، حسگر بعدی با سنسوری 12 مگا پیکسلی از نوع فوق عریض(Ultra Wide) قرار گرفته است. امکانی که در دنیای گوشی های میان رده کمتر شاهد آن هستیم. به این ترتیب می توانیم امکان عکس برداری و فیلم برداری را، آن هم با زاویه ای بالاتر از 123 درجه در اختیار داشته باشیم. این لنز گرچه شاید رنج دینامیکی چندان مناسبی  نداشته باشد و شارپی در تصاویر آن کمی پایین باشد، اما عملکرد خوبی در ثبت رنگ ها از خود نشان داده است. با اینکه رنگ ها در تصاویر ثبت شده در این لنز کمی پررنگ تراز لنز واقعی خواهند بود، با این حال باز هم به واقعیت نزدیکند. به علاوه در لبه های عکس بهم ریختگی وجود ندارد و در نتیجه عکس دلنشین تری را به ثبت خواهد رساند.

و اما سنسور اصلی در این مجموعه، 48 مگاپیکسلی و از نوع عریض(Wide) بوده که دریچه دیافراگم آنf/2.0  می باشد. حسگر قدرتمندی که می تواند با ثبت پیکسل هایی به سایز 0.8 میکرومتر، عکس برداری کند.

بنابراین برای عکاسی پرتره گرچه شاید نه بطور حرفه ای اما به گونه ای مطلوب و دلنشین بسیار مناسب خواهد بود، چرا که رنگ ها و جزئیات را به خوبی ثبت خواهد کرد.

و اما آخرین سنسور، 5 مگاپیکسلی است که برای عکاسی ماکرو می توانید با خیالی آسوده روی آن حساب کنید.

این حسگر، برای عکاسی از فاصله ی خیلی نزدیک عملکرد چندان مناسبی ندارد و گرچه برای عکاسی close up مورد استفاده قرار می گیرد اما به احتمال زیاد عکس هایی تار و نویز دار، نتیجه ی عکس برداری نزدیک با این سنسور خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت اگر باA51  در نور روز عکس برداری کنید، عکس های خارق العاده ای با رنگ های بسیار نزدیک به واقعیت خواهید داشت.

هم چنین منوی دوربین، تا حد مطلوبی کامل است. در قسمت پایینی این منو، چندین Tab قرار گرفته که هم می توان از طریق لمس آنها و هم با انگشت به چپ یا راست بر روی صفحه ی نمایش، بین آنها پیمایش کرد.

خبر خوب اینکه در قسمت بالایی صفحه نیز چندین آیکون وجود دارد که به صورت میانبر عمل کرده و تا حد چشمگیری شما را از مراجعه به بخش تنظیمات گوشی بی نیاز خواهد کرد.

دوربین سلفی A51 نیز نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته، این لنز 32 مگا پیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می تواند عکس های فوق العاده ای با کیفیت بالا حتی به شکل پرتره نیز به شما ارائه دهد.

بنابراین اگر عکاسی از علاقه مندی های شماست، به احتمال زیاد A51 از دنیای میان رده ها، شما را در لذت یک عکاسی دلچسب به خوبی همراهی خواهد کرد.

 

باتری

Galaxy A51 هم، مانند بسیاری از گوشی های سری خود، دارای باتری 4000 میلی آمپری است. شاید این سؤال مطرح باشد که چرا این گوشی نوظهور، نسبت به نسل قبلی خود یعنی A50، از نظر باتری ارتقا پیدا نکرده است و گرچه شاید به دید بعضی کاربران این مسئله از نقاط ضعف آن به شمار آید، اما باید گفت احتمالا دلیل این برابری، بهینه سازی هایی است که بر روی این باتری صورت گرفته تا بتواند از شارژدهی مطلوبی برخوردار باشد. پشتیبانی این باتری از شارژسریع با توان 15 وات، به کاربر امکان می دهد تا در عرض 48 دقیقه از شارژ صفر درصد باتری به شارژ تا 50 درصد دست یابد.

بنابر تست های انجام شده، A51 نشان داد که باتری 4000 میلی آمپری اش، حدود 20 ساعت تماشای فیلم، تا 32 ساعت مکالمه، تا 87 ساعت پخش موزیک و حدود 15 ساعت وب گردی درحالت 4G را پشتیبانی می کند.

بنابراین گرچه باتری قوی تری در A51 تعبیه نشده است، اما همین باتری نیز به احتمال زیاد برای شما مشکل ساز نخواهد شد.

 

عملکرد

تراشه این گوشی اگزینوس 9611 است. تراشه ای 10 نانومتری که در A51 مورد استفاده قرار گرفته است.

جالب است از رابطه ی میان سایز تراشه و مصرف باتری این را بدانید که هر چه تراشه های به کار رفته در ساختار گوشی های موبایل کوچکتر باشند، مصرف باتری گوشی به کمترین حد خود خواهد رسید.

A51 دارای پردازنده ی 8 هسته ای قدرتمندی است که متشکل از یک پردازنده ی 4 هسته ای از نوع Cortex A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و یک پردازنده ی 4 هسته ای از نوع Cortex A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. وجود این پردازنده نوید بخش این خبر جذاب است که به طور تقریبی برای همه ی بازی ها و نرم افزارها، می توانید روی A51 حساب کنید و به احتمال زیاد در هنگام کار با لگ و تأخیری مواجه نشوید.

هم چنین درکنار این پردازنده، از یک پردازنده ی گرافیکی Mali-G72 نیز استفاده شده است. در نتیجه بازی ها و کارهای گرافیکی مورد نیاز ما به خوبی اجرا خواهند شد و تصاویر شفاف و باکیفیت مطلوبی روی صفحه نمایش امولد خواهید داشت.

همه ی این موارد به علاوه ی رم 6 گیگا بایتیA51  را به یک گوشی دوست داشتنی در دنیای میان رده ها تبدیل کرده است.

گرچه داشتن حافظه ی داخلی 128 گیگا بایتی این گوشی، شما را به این زودی ها با کمبود حافظه مواجه نخواهد کرد، اما در صورت تمایل می توانید برای ارتقا از حافظه ی 512 گیگا بایت micro SD استفاده کنید.

این گوشی دو سیم کارته، از فناوری 4G در هر دو سیم کارت پشتیبانی می کند و می توان به طور فعال از هر دو سیم کارت برای اتصال به اینترنت بهره برد.

باز هم به دلیل رنج قیمتی مناسب میان رده ها، در A51  تنها یک اسپیکر تعبیه شده است که البته از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست.

مبحث امنیت در این مدل، از دو راه میسر می باشد. یکی از طریق اثر انگشت که در قسمت پایینی صفحه نمایش قرار گرفته و گرچه به نسبت A50 عملکرد بهتری دارد اما در مقایسه با میان رده های دیگر، کندتر عمل می کند بنابراین برای مدت زمان بیشتری باید انگشت خود را بر روی سنسور تشخیص نگه دارید.

راه دیگر، تشخیص چهره است که به واسطه ی دوربین سلفی میسر می گردد. تشخیص چهره با سرعت مناسب صورت گرفته و توانایی تشخیص در نور کم را نیز دارد. گرچه در جاهای خیلی تاریک این توانایی افت می کند اما در این شرایط به صورت خودکار نور صفحه را افزایش می دهد تا نور لازم را فراهم کند.

از ویژگی های دیگر A51 برخورداری از بلوتوث نسخه 5 رادیو FM، حذف صداهای مزاحم با میکروفون دوم، و GPS اشاره کرد.

به طور کلی گرچه A51 شباهت زیادی نسبت به A50 دارد، اما بسیاری از نقاط ضعف آن برطرف شده است.

 

جمع بندی

گلکسی A51 از خوش دست ترین گوشی ها در بین میان رده های حال حاضر جهان است. گرچه نقاط ضعفی مانند بدنه ی پلاستیکی در آن به چشم می خورد، اما بی شک این گوشی در مواردی چون صفحه ی نمایش جذاب، نرم افزاری کاملا به روز و البته که برخورداری از دوربین مناسب بر رقبایش برتری قابل توجهی دارد. بنابراین اگه ایده آل شما برای داشتن یک گوشی موبایل، به ویژگی های A51 نزدیک است، می توانید با خیالی آسوده این گوشی خوش رنگ و لعاب را انتخاب کنید.

 

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان