152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
152 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل 0 0 0 0 0 0 0
19 38
19:38-1403/1/9 1403 1 9 1403/1/9
152 0 0 0 3 موبایل موبایل موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد فروشگاه اینترنتی دیجی یزد : موبایل - Mobile | فروشگاه اینترنتی دیجی یزد موبایل,Mobile Main Page,موبایل,Mobile موبایل
-- --

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9 ظرفیت 32 گیگابایت - سبز

Xiaomi Redmi 9 - 32GB - Green

ویژگی های محصول

CPUپردازنده : هشت هسته ای (2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55)

تعداد سیم کارت : دو سیم کارته (نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)

حافظه داخلی : 32گیگابایت

حافظه رم : 3گیگابایت

دوربین پشت : 13 مگاپیکسل, f/2.2, 28mm (wide), 1/3.1", 1.12µm, PDAF 8 مگاپیکسل, f/2.2, 118˚ (ultrawide), 1/4.0", 1.12µm 5 مگاپیکسل, f/2.4, (macro) 2 مگاپیکسل, f/2.4, (depth)

شبکه اینترنت : HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A

ظرفیت باطری : Non-removable Li-Po 5020 mAh battery

دسته بندی : موبایل شیائومی
رنگ :


ناموجود

توضیح محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9 ظرفیت 32 گیگابایت - سبز

نقد و بررسی تخصصی Xiaomi Redmi 9

 

درباره Xiaomi Redmi 9

خانواده بزرگ Redmi از برند محبوب شیائومی، با تولید و ساخت گوشی های هوشمند میان رده وپایین رده ی با کیفیت و زیبا، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

نسخه هایی که درعین جذابیت، از لحاظ قیمتی نیز به پای ستارگان نمی‌رسند تا دسترسی آسان تری برای عده‌ای از افراد فراهم شود.

شیائومی در ژانویه 2020 محصولی را به دنیای اقتصادی های مدرن این اپیدمی هم را معرفی کرد که با ویژگی‌های قابل توجه اش، ارزش خرید بالایی به همراه داشته است. عصر جدیدی از سری Redmi  با نام Redmi 9 که در ادامه به گشت و گذاری در دنیای کوچک اما دیدنی این نسخه دوست داشتنی می پردازیم.

 

کیفیت ساخت طراحی

زیبایی سلیقه هر کاربری را متوجه خود خواهد کرد، معیاری که کمتر کسی را در اولویت های خود برای انتخاب یک گوشی همراه قرار نمی‌دهد.

طراحان گوشی های هوشمند نیز از این اصل غافل نمانده اند و حتی در ساخت محصولات پایین رده نیزسعی در ایجاد یک دید بصری مناسب و وسوسه انگیز، این در حالی است که در رقابت میان نسخه‌هایی از برندهای مختلف در هر رده، با به‌روزرسانی‌های متداوم و خلاقانه، چالش برانگیز شده است.

طراحان Xiaomi Redmi 9، زیبایی را در سادگی به بار نشانده اند. این گوشی 198 گرمی در ابعاد 163.3*77*9.1 پا به عرصه اقتصادی های شیائومی نهاده، نسخه‌ای که نسبت به نسل پیشین خود با 10 گرم افزایش وزن ظاهر شده، با این حال باریک تر بودن بدنه آن، این افزایش وزن اندک را پوشش داده است، چراکه در عین بزرگ بودن ابعادش، ظرافت جذاب‌ تری به همراه دارد.

در طراحی کلاسیک Xiaomi Redmi 9، پنل پشتی گوشی مرکب ماژول 4 گانه دوربین است. لنز هایی که 3 عنصر از آنها در یک جایگاه در قسمت بالایی محور تقارن گوشی، به همسایگی حسگر اثر انگشت در آمده‌ اند لنز بعدی، نیز به همراهی فلش LED درسمت راست این جایگاه قرار گرفته اند.

در لبه سمت چپ گوشی، درگاه سیم کارت ها به همسایگی درگاه اختصاصی کارت حافظه micro SD درآمده‌اند.

در کناره سمت راست Xiaomi Redmi 9، کلیدهای تنظیم صدا و پاور تعبیه شده اند لبه بالایی گوشی اما میزبان میکروفون و پورت infrared است. از پرجمعیت‌ ترین بخش، متعلق به لبه پایینی است که فضای خود را سخاوتمندانه در اختیار میکروفون درم، جک 3.5 میلی متری دوست داشتنی هدفون، درگاه شارژType-C  و یک اسپیکر قدرتمند قرارداد است.

بدنه ی  Xiaomi Redmi 9تلفیقی است از پلاستیک و شیشه. جنس پنل پشتی که تمام قسمتهای بدنه به جز نمایشگر را پوشش می دهد، از پلاستیک است. پلاستیک با کیفیتی که جای اثر انگشت و لکه را به خود نمی گیرد تا گوشی شما همیشه تمیز به نظر برسد. این یک دستی پنل پشتی و فریم بر جذابیت های طراحی این نسخه از خانواده بزرگRedmi  افزوده است. پنل پشتی گوشی اما، به وسیله محافظ شیشه ای گوریلا گلس 3، پوشانده شده است تا به همراهی طراحی ناچ استایل دوربین سلفی، بیشترین فضای خود را به صفحه نمایشی ببخشد گوریلا گلس 3 در ایمن ماندن آن می کوشد.

خبر خوب اینکه اگر علاقه‌مند به استفاده از Xiaomi Redmi 9 خود به عنوان یک remote هستید، اپلیکیشن عظیمی از دستگاه‌های پشتیبانی شدهRedmi remote  Data Base دارد.

انحنای گوشه های بدنه گوشی، در کنار یکنواختی پنل پشتی و فریم آن، آرگونومی دلنشینی را برای این نسخه دوست داشتنی به ارمغان آورده است.

Xiaomi Redmi 9 با برچسب قیمت جذاب خود، از کیفیت ساخت و طراحی بسیار مطلوبی برخوردار شده تا به خوبی بتواند در میان رقبایش، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. رنگ های چشم نواز این گوشی، در کنار طراحی گرادیانت بدنه، آن را به یک اسمارت‌فون کاربر پسند زیبا تبدیل کرده است.

اما آنچه در دنیای درونی Xiaomi Redmi 9 می‌گذرد، نمایشگری جاری می‌شود که در ادامه از آن بیشتر خواهیم دانست. صفحه نمایش این گوشی را بهتر بشناسیم.

 

صفحه نمایش

جریان محتوایی که در پشت پرده ساختار درونی گوشی‌های هوشمند در حال پردازش و شکل گیری است. به اندازه وسع صفحه ‌نمایش از طراوت و سرزندگی شفافیت برخوردار خواهد بود. هر چه اندازه نمایشگربزرگتر باشد، محتوا را در گستره ای وسیع تر در اختیار خواهید داشت و لذت تماشای فیلم های مورد علاقه تان و یا اجزای بازی های هیجان انگیز دو چندان خواهد شد.

صفحه نمایش پهناور6.53  اینچی Xiaomi Redmi 9، از نوع IPS LCD طراحی شده است. نمایشگری با رزولوشن بالای 1080*2340 پیکسل و تراکم پیکسلی بسیار مناسب 395 پیکسل در هر اینچ، که حدود 84.5 درصد از فضای پنل جلویی گوشی را تسخیر کرده است. طراحی نوشته دوربین سلفی نیز در وسعت بخشیدن به پهنه چشم نوازاین صفحه‌نمایش نمایش قابل چشم پوشی نیست.

Corning Gorilla Glass 3 از این نمایشگر محافظت می کند. با این حساب خط و خش های عمیق تا لایه  ششم گلس  غیرقابل نفوذ و آسیب رسانی خواهد بود اما این خطرات هشداردهنده، در لایه هفتم سلامتی گوشی را تهدید می کنند، با این حساب لایه های امنیتی تا حد مطلوبی مناسب اند.

نور این صفحه نمایش چندان بالا نیست، این سبب می‌شود که در مواجهه با تابش مستقیم نور خورشید به راحتی قادر به مشاهده محتوای نمایشگر نباشیم. شاید این بزرگترین نقطه ضعف صفحه نمایش Xiaomi Redmi 9، به حساب آید.

برخورداری از گواهینامه فیلتر کردن نور آبی، مزیتی است که نمایشگر این گوشی دوست داشتنی و خوش ساخت را به سمت و سوی سلامت چشمان شما در طی استفاده طولانی مدت سوق می دهد.

شیائومی کوشیده است که حتی در این نسخه اقتصادی نسب، پیروانش را به یک تجربه‌ی کاربری لذت بخشی دعوت کند. که 16 میلیون رنگ در تلاقی با یکدیگر تصاویر با کیفیت و شفافیت چشم نوازی درخور این گوشی دوست داشتنی، خلق می‌کند دریایی از رنگها در وسعتی ستودنی برای دنیای اقتصادی های مدرن!

 

دوربین

جهان سرشار از دیدنی هاست مناظر باشکوهی که در طی یک سفر فرح‌ بخش و روح نواز، آدمی را به ثبت تصاویر از آن همه زیبایی برمی‌ انگیزد لحظاتی تکرار نشدنی که در کنار عزیزانتان تجربه خواهید کرد. تکنولوژی، سخاوتمندانه آن‌ها را به جاودانگی می‌سپارد برای ساختن یک آلبوم دیجیتال خاطره انگیز.

Xiaomi Redmi 9 دنیای پایین داده هایش را نیز بدین دریچه های جذاب مجهز کرده است. در Xiaomi Redmi 9 تنوع بالای لنزهای عکاسی، بر شکوه این فن آوری مدرن می افزاید تا از Xiaomi Redmi 9 نسخه ای مناسب عکاسی بسازد.

ماژول چهارگانه ی دوربین های پشتی این نسخه از خانواده ی پرطرفدار Xiaomi Redmi 9، در چیدمانی متفاوت ظاهر شده‌اند. سه لنز Depth Camera، wide وUltra wide  در یک جایگاه مشترک در نیمه بالایی محور تقارن گوشی منطبق اند گارد امنیتی سنسور اثر انگشت نیز به همسایگی این 3 حسگر دوست داشتنی در آمده تا با خیالی آسوده به توانید محتوای شخصی خود را به Xiaomi Redmi 9 بسپارید. در سمت راست این مقر امن، لنز ماکرو و فلش روشنایی بخش LED حکمرانی می‌کند. در طراحی جالب این گوشی، تمامی این مجموعه در فضایی مدور احاطه شده تا به نوعی قلمرو حکمرانی سنسورهای عکاسی و امنیت گوشی را از فضای پنل پشتی جدا کند.

اما رزولوشن لنز اصلی 13 مگاپیکسل است این سنسور به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است تا بتوانید از فواصل طولانی تر لحظه ها را شکار کنید.

لنز 8 مگاپیکسلی Ultra wide، زاویه دیدی معادل 118 درجه را برای داشتن بخش وسیع تری از منظره ی مدنظرتان فراهم خواهد کرد.

لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو، از قابلیت فوکوس خودکار بی‌بهره مانده‌اند. بنابراین برای عکاسی با استفاده از این سنسور، سوژه باید در فاصله 3 تا 5 سانتیمتر از ما قرار داشته باشد. حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز برای تکمیل هر آنچه برای یک عکاسی حرفه ای نیازمندید. در مجموعه ی جذاب این استودیوی شخصی کوچک، اعلام حضور می کند. این لنز همچنین برای عکاسی پرتره نیز کاربردی است.

این ماژول چهارگانه گرچه به اندازه لنز های قدرتمند پرچمداران و یا میان رده های رو به بالا قدر نیستند، اما توجه به این نکته ضروری است که Xiaomi Redmi 9 یک نسخه پایین رده اقتصادی که حتی در مقام قیاس با رقبایش، از لحاظ تنوع سنسورها در بسیاری نسخه‌های هم رده اش برتری نیز دارد.

امکاناتی چون قابلیت عکاسی پانوراما،HDR ، عکاسی پرتره از جذاب ترین و پر طرفدار ترین هایی است که به چشم می خورد. همچنین از فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است تا خاطراتتان را به روح سر زندگی بیامیزید.

به همراهی این دوربین ها، لنز 8 مگاپیکسلی سلفی طرفداران این دسته از عکس های سلفی را به تجربه ی یک عکاسی دلنشینی دعوت می کند.

این دوربین قابلیت هایی چونHDR ، عکاسی پرتره، تایم خودکار را در دل خود جای داده تا لذت عکاسی سلفی را برای کاربرانش دوچندان کند. همچنان امکان فیلمبرداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه با این لنز دوست داشتنی مهیا است تا سلفی های شاد و هیجان انگیز دسته جمعی در قالب خیلی کوتاه جای بگیرد.

به طور کلی عملکرد دوربین‌ های Xiaomi Redmi 9 به عنوان نسخه اقتصادی، کاملا رضایت بخش خواهد بود. طبیعی بودن رنگ ها، نویزهای محدود و کیفیت مناسب با تصاویر ثبت شده توسط دوربین های این گوشی هوشمند عجین شده اند.

دوربین های Xiaomi Redmi 9 از قابلیت Night Made بی‌بهره مانده اند بنابراین تصاویری که شب هنگام و یا در مکان هایی با نور کم به ثبت برسند، کیفیت بالایی نخواهند داشت. باید پذیرفت که با توجه به اقتصادی بودن گوشی، نمی‌توان بر آن خرده گرفت.

با این حال مجموعه متنوع دوربین های Xiaomi Redmi 9 شما را به یک عکاسی خلاقانه دعوت می‌کند. از عکاسی لذت ببرید.

 

باتری

 

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی و با کیفیت هستید که شما را برای مدت زمان طولانی، همراهی کند. بدون آنکه به سوخت‌گیری مجدد نیازمند شود. Xiaomi Redmi 9 را به عنوان گزینه ای مناسب در نظر بگیرید  این نسخه از خانواده پرطرفدار ردمی، مجهز به باتری 5020 میلی آمپر ساعتی است. منبع سوخت قدرتمندی که به این زودی ها دست از همراهی با شما بر نمی دارد!

با خیالی آسوده ساعتها فیلم های مورد علاقه تان را تماشا کنید. به موزیک های دلخواه روح نواز خود گوش جان بسپارید. به گشت و گذاری سرگرم کننده و جذاب در وب بپردازید مکالمات دل نشینی را برای مدت زمانی طولانی داشته باشید، بازیهای هیجان انگیز تان را اجرا کنید و نگران مواجه شدن با کمبود شارژ نباشید چرا که این باتری حجیم همراه مناسبی برای لحظات تان خواهد بود. پس از یک کارکرد طولانی در صورت نیاز به شارژ دهی مجدد، شارژر 18 واتی گوشی شما را احیا خواهد کرد.

 

عملکرد

عملکرد گوشی‌ های هوشمند، برگرفته از ساختار سخت افزاری و نرم افزاری است. دنیای درونی آنها را سر و سامان بخشیده است تراشه تعبیه شده در یک اسمارت فون، چون مغز انسان وظیفه کارکرد صحیح پردازش های صورت گرفته در آن را برعهده دارد.

چیپست Xiaomi Redmi 9، از نوع Helio G80 ساخت شرکت مدیا تک است.

تراشه ای با معیاری 12 نانومتری که عملکرد مناسبی برای این گوشی اقتصادی به همراه خواهد داشت. این چیپست مرکب پردازنده 8 هسته ای متشکل از دو هسته ای 2 گیگاهرتزی Cortex A75 و 6 هسته‌ ی 1800 مگاهرتزی از نوع Cortex A55 است. سیستم پردازنده‌ی مرکزی قلب Xiaomi Redmi 9 را به تپش در می آورد.

همچنین Mali-G52Mc2 نیزعملیات پردازش گرافیکی را برعهده گرفته است. همراهی این سیستم پردازشی عمل کرد سریع و روان Xiaomi Redmi 9 راحتی در اجرای بازی های سنگین بر عهده خواهد داشت. امکان پردازش  همزمان چندین برنامه های سنگین نشانگر این همکاری منظم و دقیق است.

اما رابط کاربری IMUI 12 که بر پایه اندروید ۱۰ مدرن، پایه‌ ریزی شده است. با طراحی مینیمالیستی و فونداسیون نرم افزاری Xiaomi Redmi 9 را تشکیل می دهد.

Xiaomi Redmi 9 در سه نسخه با رم و حافظه داخلی 4/64 ،3/32 ،6/128  گیگابایت وارد بازار روز گوشی های هوشمند 2020 شد. هر سه نسخه از امکاناتی چون قابلیت تشخیص چهره ،مادون قرمز، وای فای، رادیو، NFC، GPS برخوردارند که این برای گوشی هوشمندی اقتصادی کاملاً مطلوب و رضایت بخش است.

Xiaomi Redmi 9 را باید با رقبای هم رده اش قیاس کنیم تا به نتیجه‌ای منطقی برسیم.

 

جمع بندی

دنیای اقتصادی های امروزی سرشار از تنوع در نسخه هایی است که توسط طراحان برندهای مختلف، در جهت رقابت با یکدیگر در مواردی از هم پیشی گرفته اند.

پس اگر قصد صرف هزینه‌ های سنگین برای خرید گوشی تلفن همراه خود را ندارید، Xiaomi Redmi 9 را به عنوان گزینه‌ ای که در بسیاری موارد بر رقبایش پیشی جسته بیشتر بشناسید. نقاط قوت ای چون نمایشگر پهناور که شما را غرق در تماشای محتوای دلخواهتان، خواهد کرد. دوربین هایی که با تنوع کافی در لنزهای کاربردی، Xiaomi Redmi 9 را به یک استودیوی دوست داشتنی شخصی تبدیل کرده‌اند، باتری قدرتمندی که همراهی وفادارانه ی این نسخه از خانواده Redmi را به همراه آورده، این گوشی را به انتخابی جذاب تبدیل کرده‌اند.

البته که سرعت شارژ پایین (بعد از کارکرد طولانی مدت بدون نیاز به سوختگیری مجدد)، عملکرد پردازشی متوسط و روشنایی نه چندان بالای صفحه نمایش با توجه به اقتصادی بودن Xiaomi Redmi 9، دور از انتظار نخواهد بود. تلاش ما آگاهی شماست.

 چرا که آگاهی، انتخابی درست را به ارمغان می آورد.

 

ادامه مطلب

فیلم محصول
Label

70,986,000
68,918,000
تومان